Per šalta, per karšta arba trūksta oro – tokie dažniausi biurų nuomininkų nusiskundimai

Pastatų valdytojai dažniausiai sulaukia skundų iš biurų nuomininkų, kad jų darbuotojams per šilta arba per šalta, trūksta oro arba erzina kvapai. Neretai nepasitenkinimas kyla nes žmonės negali individualiai reguliuoti patalpų temperatūros arba vėdinimo, kartais sistemos tampa neefektyvios, nes patalpose dirba daugiau žmonių, nei turėtų.

Robertas Puidokas,
INREAL grupės Nuomos skyriaus vadovas

Šildymas ir vėsinimas

Per šilta arba per šalta – pats dažniausias skundas, kurį komercinių patalpų valdytojai girdi iš nuomininkų.
Naujuose pastatuose temperatūra patalpose reguliuojama automatiškai arba valdytojas ją gali keisti nuotoliniu būdu. Paprastai komercinėse patalpose pagal higienos normų reikalavimus palaikoma 18-24 laipsnių temperatūra. Jei tai yra biuras, kur žmonės dirba sėdimą darbą, įprasta palaikyti 21-24 laipsnių temperatūrą. Nepasitenkinimas dažniausiai kyla dėl to, kad naujos pastato sistemos leidžia padidinti arba sumažinti šilumą tam tikrose zonose – pavyzdžiui, vienam aukštui nustatoma bendra temperatūra, tačiau atskiruose kabinetuose sėdintys žmonės norėtų patalpų temperatūrą reguliuotis individualiai. Tokiais atvejais valdytojui belieka paaiškinti nuomininkui, kaip veikia sistemos bei ko iš jų tikėtis.

Trūksta oro

Gana dažnas nuomininkų skundas – oro trūkumas. Moderniuose pastatuose išmanios sistemos automatiškai reguliuoja patalpų vėdinimą, priklausomai nuo to, kiek patalpoje yra žmonių. Ar sistemos veikia efektyviai, priklauso nuo jų būklės, pajėgumo ir nuo paties nuomininko – ar jis neįrengė patalpose daugiau darbo vietų, nei numatyta.
Beje, žmonės rečiau skundžiasi oro trūkumu, jeigu yra galimybė atidaryti langus. Viena vertus, tai psichologinis momentas – žmogus jaučiasi kontroliuojantis padėtį. Kita vertus, retame biure yra įdiegtos drėkinimo sistemos, o atidarius langus į patalpas įleidžiama ir drėgmės – dažnai tai pagerina komforto jausmą. Reikėtų paminėti, jog, bet kuriuo atveju, langų atidarymas naujuose verslo centruose nėra rekomenduojamas, kadangi vėdinimo sistemos yra išbalansuojamos ir gali suprastėti tiekiamo/ištraukiamo oro apykaita visame biure.

Nemalonūs kvapai

Jeigu pastate yra kavinė ir ji prijungta prie bendros pastato ištraukimo ortakių sistemos, skundai dėl nepageidaujamų kvapų bus neišvengiami ir dažni. Todėl svarbu, kad senesniuose administraciniuose pastatuose, kuriuose numatomos kavinės ar panašios veiklos patalpos, būtų paruoštas atskiros oro padavimo/ištraukimo sistemos projektas, be to, jei tik įmanoma, pasirūpinti, kad iš maitinimo paskirties patalpų išmetamas oras nepatektų į pastato oro padavimo ortakius keičiantis vėjo krypčiai.

Triukšmas

Nuomininkų skundai dėl triukšmo pasipila, kai pastato valdytojas imasi remonto darbų. Aišku, jų galima išvengti atliekant remonto darbus anksti rytais – kol biurų darbuotojai dar nesusirinkę, arba vakarais, pasibaigus nuomininkų darbo valandoms. Tačiau tai – brangus sprendimas – pastato savininkui jis kainuoja pusantro karto brangiau ar net daugiau, nei atliekant darbus įprastomis darbo valandomis. Pigesnis variantas yra tartis su nuomininkais, juos informuoti ir siekti kompromiso – pavyzdžiui, kad statybininkai plušės įprastomis valandomis ir tik triukšmingus darbus atliks ankstyvais rytais arba vakarais.

Buitinės smulkmenos

Visiškai normalu, kad kartas nuo karto patalpose kas nors suges, sulūš, perdegs lempos ir panašiai. Komercinių patalų valdytojai paprastai įsipareigoja nuomininkams operatyviai išspręsti tokius nesklandumus. Žinoma, pastato valdytojas pats šių darbų neatlieka, bet nuo jo priklauso, kaip sklandžiai jis suorganizuos darbus ir nuramins nuomininką, jei darbai nevyksta taip greitai, kaip norėtųsi – pavyzdžiui, trečioji šalis nesilaiko garantinių įsipareigojimų. Labai svarbu nuomininkus informuoti apie procesą, proaktyviai pateikti jiems veiksmų planą. Paprastai tokiais atvejais didesnį nepasitenkinimą nuomininkams kelia ne pats buitinis nesklandumas, bet valdytojo nenoras bendrauti. Todėl techninius sprendimus visada turi lydėti komunikacija su nuomininkais. Taip pat valdytojams pravartu turėti subūrus komandą darbininkų, kuriuos visada galima išsikviesti.

Kaip bebūtų keista, bet skundai dėl šviesos trūkumo yra vieni rečiausių. Galbūt todėl, kad pusę metų trunkantis „tamsos“ periodas gamtoje išugdė mumyse pakantumą prastam apšvietimui.

Šaltinis: Lietuvos higienos norma HN 69:2003

 

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *